منو
سبد خرید

لامپ LED

یکی از مهم ترین نیازهای انسان ها در طول مدت حیات بشر , نیاز به محیط روشن برای کار و زندگی بوده است. برای رفع همین نیاز بود که محصولاتی برای تامین روشنایی محیط های متفاوت به بازار عرضه شدند. از زمان تولید اولین محصولات روشنایی , شرکت های مختلف در سراسر دنیا همواره در تلاش بوده اند تا با استفاده از تکنولوژی روز محصولات جدیدتری را با کیفیت بهتر و نوردهی بالاتر به بازار عرضه کنند.
یکی از پایه ای ترین محصولات صنعت روشنایی , لامپ می باشد. اولین لامپ های عرضه شده در بازار , لامپ رشته ای بود . قیمت لامپ رشته ای بسیار پایین بود و از این بابت نظر مشتری را جلب می کرد . از طرفی قابلیت استفاده از آن به صورت خانگی و تجاری , به دلیل تطبیق با هر 2 جریان AC و DC وجود داشت و همین موارد دلایلی مهمی در گسترش استفاده از این نوع لامپ به شمار می رفت . اما عمر کوتاه آن , نوردهی پایین و قیمت بالای برق (به دلیل توان مصرفی بالا ) از نکات منفی لامپ رشته ای  به شمار می رفت . به همین دلیل محصولات جدید و با کیفیت تری جایگزین لامپ رشته ای شدند. از آن جمله می توانیم به لامپ کم مصرف اشاره کنیم.


لامپ کم مصرف نوردهی بالاتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به لامپ رشته ای دارد . به همین دلیل جایگاه ویژه ای در مصارف مختلف پیدا کرد تا نقش به سزایی در کاهش هزینه برق مصرفی داشته باشد . ضمن اینکه عمر بالاتر لامپ کم مصرف نکته ی مثبتی برای آنها بوده تا نیاز به تعویض آنها پس از مدت زمان کوتاهی نباشیم.
البته در کنار مزایای گفته شده لامپ کم مصرف باید به این نکته هم اشاره کنیم , که این لامپ در صورت افتادن و ضربه دیدن احتمال دارد بشکند و جیوه درون لامپ کم مصرف در محیط پخش شده و با توجه به سمی بودن جیوه ایجاد خطر کند و منجر به مسمویت شود .
به همین دلیل نیاز بود تا نسل جدیدی از لامپ تولید شود تا ضمن بهره وری و نوردهی بالاتر , معایب لامپ کم مصرف و رشته ای در آن برطرف شود.لامپ ال ای دی جدیدترین محصول تولید شده می باشد تا مشکلات گفته شده را به حداقل برساند . 
نکته : در تمام مدل های تولید شده لامپ , لامپ به 2 صورت پایه کوچک ( پایه E14 مخصوص لوستر ) و پایه بزرگ ( پایه E27 ) عرضه می شود.

لامپ ال ای دی

همان طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم محدودیت هایی که در لامپ های قدیمی به خصوص لامپ رشته ای ( مصرف بالای انرژی و تاثیر منفی در افزایش گازهای گلخانه ای و ... ) و حتی لامپ کم مصرف ( خطرناک بودن جیوه داخل لامپ در صورت شکسته شدن و ... ) وجود داشت , عاملی شد تا جدید ترین نوع لامپ تحت عنوان لامپ LED با بهترین بازدهی و کمترین مصرف انرژی و البته عدم خطر شکسته شدن لامپ به بازار عرضه شود.
قیمت لامپ ال ای دی نسبت به لامپ های دیگر بالاتر می باشد و ممکن است مشتری به خرید آن تمایل پیدا نکند , اما با توجه به کاهش توان مصرفی و عمر بیشتری که دارد در طی زمان با کاهش هزینه برق خانگی و به خصوص برق تجاری , خرید لامپ ال ای دی صرفه اقتصادی پیدا می کند و در دراز مدت پولی که بابت هزینه خرید انواع لامپ LED پرداخت کرده اید را به جیب شما باز می گرداند.
لامپ LED در رنگ های آفتابی( 2500 تا 3000 کلوین ) , مهتابی ( 6000 تا 6500 کلوین ) , صدفی ( به آن رنگ نور طبیعی یا یخی گفته می شود ) تولید می شود . رنگ نور صدفی مابین نور آفتابی و مهتابی می باشد و دمای آن بین 4000 تا 5000 کلوین می باشد.
با توجه به این موضوع می توانیم برای افزایش زیبایی داخلی ساختمان و هماهنگی بیشتر بین نور لامپ و وسایل داخل خانه از رنگ نور موردنظر استفاده کنیم که این کار باعث جلوه دادن به طراحی دکوراسیون داخلی می شود . 

انواع لامپ ال ای دی

واحد سنجش نور برای لامپ ال ای دی لومن می باشد . لومن بالاتر نشان از بیشتر بودن نور لامپ دارد. همچنین از پارامتر لومن بر وات به عنوان شاخصه سنجش میزان بهره وری می توان استفاده کرد. برای تامین روشنایی و تنظیم بهتر نور محیط متناسب با موقعیت مکانی و زمانی که در آن قرار داریم , می توانیم ویژگی های متعدد لامپ LED را مدنظر قرار بدهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشیم.

لامپ ال ای دی را به دسته های زیر تقسیم بندی می کنیم :

لامپ ال ای دی شمعی : استفاده از لوسترهای متنوع و زیبا و آویزان کردن آنها از سقف خانه در اتاق هال و پذیرایی و بالای میز نهارخوری و ... می تواند زیبایی داخل منزل شما را چندین برابر افزایش دهد . برای روشن کردن آنها در گذشته از لامپ رشته ای 60 وات و لامپ کم مصرف 9 تا 12 وات استفاده می شد که به دلیل توان مصرفی بسیار بالا لامپ رشته ای و عدم زیبایی لامپ کم مصرف گزینه ی ایده آلی به شما نمی رفتند . به همین منظور لامپ ال ای دی شمعی که دارای پایه کوچک ( E14 ) بوده و توان مصرفی آن بین 5 تا 7 وات می باشد , مورد توجه قرار گرفتند که ضمن توان مصرفی کمتر , زیبایی بسیار بیشتری نسبت به لامپ های قبلی دارند . این مدل لامپ که به لامپ ال ای دی لوستر معروف شده اند در شکل های مختلف تولید می شوند.
 لامپ ال ای دی برای لوستر شامل مدل های مختلفی مثل شمعی ساده , شمعی اشکی , اشکی کریستالی , شمعی کریستالی , شمعی فیلامنتی , تخم مرغی کریستال ( هر دو پایه E14 و E27 ) می باشد که به لحاظ شکل ظاهری تفاوت زیاد با هم دارند.

این لامپ ها توان مصرفی تقریبا مشابه ای دارند ( به غیر از لامپ فیلامنتی که 4 وات هست بقیه 5 تا 7 وات می باشند ) و لومن نوری آنها حدود 500 لومن و در بعضی موارد تا 600 لومن می باشد.
با این حال تفاوت های کوچکی در مشخصات آنها وجود دارد که با توجه به تجربیات ما در زمینه فروش لامپ ال ای دی نکات جالبی را برای شما می تواند به همراه داشته باشد .

  1. اگر لوستر شما کریستالی باشد بهتر است برای زیباترشدن محیط خانه و به چشم آمدن لوستر منزل شما , از لامپ های شمعی کریستالی و اشکی کریستالی و تخم مرغی کریستالی استفاده کنید که به دلیل شفاف بودن بدنه لامپ , قطعه کریستالی داخل لامپ قابل رویت بوده و می تواند در پخش نور تاثیر گذار باشد تا موجب به چشم آمدن آویزهای کریستالی لوستر شود . 

  2. اگر لوستر منزل شما طلایی رنگ باشد استفاده از لامپ فیلامنتی می تواند جلوه آن را بیشتر کند.

  3. ساده ترین لامپ برای لوستر لامپ شمعی ساده و لامپ اشکی ساده می باشد و کیفیت مشابه بقیه لامپ های لوستری دارد

نکته : قیمت لامپ ال ای دی شمعی با توجه به وات پایین تری که نسبت به سایر مدل های لامپ ال ای دی دارد پایین تر می باشد و می توان آن را در دسته لامپ ال ای دی ارزان قرار داد .

لامپ ال ای دی حبابی : این دسته شامل لامپ های با توان بالاتر می باشد که معمولا توان مصرفی آنها بین 7 تا 20 وات بوده و قطعا می توانند تاثیر بیشتری در روشن کردن مکان هایی مثل اتاق خواب و سرویس بهداشتی و حمام و راه پله و ...داشته باشند . این لامپ ها معمولا به صورت پایه بزرگ ( پایه E27 ) ساخته می شوند. 

لامپ ال ای دی استوانه ای : لامپ های بزرگ و با توان بسیار بالا در این دسته قرار می گیرند. معمولا توان آنها از 20 وات تا 100 وات می باشد و در اتاق های خیلی بزرگ یا در کارخانه ها و اماکن صنعتی و تجاری کاربرد دارد. در این دسته می توانیم به لامپ کارگاهی هم اشاره کنیم که بالاتر از 100 وات بوده و لومن نوری در حد 10000 لومن است .

لامپ مهتابی تیوپی : در گذشته لامپ فلورسنت معروف به مهتابی برای روشن کردن انبارها , سوله ها , کارگاه ها و حتی منازل مورد استفاده قرار می گرفت . برای روشن کردن این لامپ ها نیاز به قرار گرفتن استارتر و ترانس در مسیر لامپ بود و توان مصرفی آنها حدود 40 وات و در کنار توان مصرفی استارتر و ترانس به بیش از 50 وات می رسید . اما امروزه به جای آنها می توانیم از لامپ ال ای دی مهتابی تیوپی استفاده کنیم که توان مصرفی آنها حدود 50% کمتر بوده و نیاز به استفاده از استارتر و ترانس در آنها از بین رفته است. همچنین جنس بدنه آنها از طلق بوده و خطر شکستگی در آنها وجود ندارد.

لامپ ال ای دی هالوژن پایه استارتی : این مدل لامپ در محیط های سقف دار و در کناره سقف ها به کار می رود و به عنوان تجهیزی توکار در داخل سقف گذاشته می شود و با روشن کردن تعدادی از آنها دورتادور سقف را روشن میکنیم.

لامپ رفلکتوری : یکی از معایب لامپ ال ای دی داغ شدن بیش از حد بدنه آن می باشد . در صورتی که لامپ در مکانی مورد استفاده قرار بگیرد که فضایی برای ورود و خروج هوا نباشد می تواند منجر به داغ شدن بدنه و در نتیجه سوختن لامپ شود . در این موارد استفاده از لامپ رفلکتوری که بدنه سرامیکی آنها نسبت به مدل های دیگر باریک تر بوده عاقلانه تر می باشد تا فضای لازم برای ورود و خروج هوا وجود داشته باشد و از سوختن لامپ جلوگیری شود.

مزایا لامپ ال ای دی

  1. طول عمر بالاتر

  2. بازده نوری بالاتر ( نسبت لومن بر وات )

  3. روشن شدن به موقع لامپ ال ای دی به محض رسیدن ولتاژ به آنها 

  4. عدم افت شدت نور بر خلاف لامپ های دیگر

نتیجه پایانی

در این متن سعی برآن داشتیم تا با معرفی روند پیشرفت محصولات تولید شده در صنعت روشنایی و بررسی کیفیت و نکات مثبت و منفی هر کدام به شما کمک کنیم تا بهترنی انتخابی که به نفع شما باشد را داشته باشید.
در نهایت با توجه به نور و عمر بالاتر و توان مصرفی کمتر , خرید لامپ ال ای دی رو بهترین گزینه دانستیم. البته قطعا پیشرفت تکنولوژی می تواند در آینده محصولات بهتری به ما عرضه کند
.

تولید کننده: چم لایت مدل: 7w-led
لامپ ال ای دی اشکی 7 وات چم لایت با بهره نوری 90 لومن بر وات و شار نوری 630 لومن دارای بهره وری نوری و الکتریکی بسیار بالا می باشد. این لامپ با طول عمر 25000 ساعت دارای طول عمر بالایی می باشد. همچنین لامپ اشکی ال ای دی برای نصب در لوستر بسیار مناسب می باشد و زیبایی خاصی به فضای شما خواهد داد.  ..
0 تومان
تولید کننده: چم لایت مدل: 12w-led
لامپ ال ای دی حبابی 12 وات چم لایت با بهره نوری 90 لومن بر وات و شار نوری 1080 لومن دارای بهره وری نوری و الکتریکی بالا می باشد. این لامپ با طول عمر 25000 ساعت دارای طول عمر بالایی می باشد. از ویژگی های لامپ ال ای دی عدم آسیب به سلامت چشم، پوست و محیط زیست است.  مشخصات فن..
0 تومان
تولید کننده: چم لایت مدل: 15w-led
لامپ ال ای دی حبابی 15 وات چم لایت با بهره نوری 95 لومن بر وات و شار نوری 1425 لومن دارای بهره وری نوری و الکتریکی بالا می باشد. این لامپ با طول عمر 25000 ساعت دارای طول عمر بالایی می باشد. از ویژگی های لامپ ال ای دی عدم استفاده از گازهای مضر در ساختار لامپ است.  مشخصات فنی لا..
0 تومان
تولید کننده: چم لایت مدل: 9w-led
لامپ ال ای دی حبابی 9 وات چم لایت با بهره نوری 100 لومن بر وات و شار نوری 900 لومن دارای بهره وری نوری و الکتریکی بسیار بالا می باشد. این لامپ با طول عمر 25000 ساعت دارای طول عمر بالایی می باشد.  مشخصات فنی لامپ ال ای دی 9 وات حبابی چم لایتتوان نامی: 9 وات  شار نوری: ..
0 تومان
تولید کننده: چم لایت مدل: 7w-led
لامپ ال ای دی هالوژنی 7 وات چم لایت با بهره نوری 90 لومن بر وات و شار نوری 630 لومن دارای بهره وری نوری و الکتریکی بسیار بالا می باشد. نوع سرپیچ این لامپ ال ای دی از نوع پایه استارتی می باشد. مشخصات فنی لامپ ال ای دی هالوژنی 7 وات چم لایتتوان نامی: 7 وات  شار نوری: 630 لومن ..
0 تومان
براکت ال ای دی 36 وات سقفی و دیواری - کملیون
ناموجود
تولید کننده: کملیون مدل: LED36/T8B/265/B120-3200
براکت سقفی و دیواری کملیون دارای دو اندازه 60 سانت و 120 سانت به راحتی با اتصال دو پایه روی دیوار و یا سقف نصب و برداشته خواهد شد. قطر لامپ خطی 120 سانتی متری و لامپ خطی 60 سانتی متری کملیون، 2.5 سانتی متر روی کار و عرض آن 7.5 سانتی متر می باشد.براکت های ال ای دی کملیون؛..
0 تومان
براکت ال ای دی 18 وات سقفی و دیواری - کملیون
موجود
تولید کننده: کملیون مدل: LED18/T8B/265/B120-3200
براکت سقفی و دیواری کملیون دارای دو اندازه 60 سانت و 120 سانت به راحتی با اتصال دو پایه روی دیوار و یا سقف نصب و برداشته خواهد شد. قطر لامپ خطی 120 سانتی متری و لامپ خطی 60 سانتی متری کملیون، 2.5 سانتی متر روی کار و عرض آن 7.5 سانتی متر می باشد.براکت های ال ای دی کملیون؛..
0 تومان
لامپ LED حبابی 7 وات - کملیون
ناموجود
تولید کننده: کملیون مدل: LED7-A60/230-265/E27-STQ1
از ویژگی های مهم این لامپ ال ای دی، مصرف کم و البته زاویه 220 درجه ای تابش نور آن می باشد؛ چرا که برای روشنایی محیط های کوچک مثل سرویس های بهداشتی، آباژورها، چراغ مطالعه و هرجای دیگری که روشنایی زیادی لازم نباشد قابل استفاده می باشد.  طول این لامپ 11 سانتی متر و قطر آن 6 سانتی مت..
0 تومان
تولید کننده: پارسه شید مدل: PL9/A60/265/E27
اگر بخواهیم این لامپ را با نمونه مشابه برند کملیون مقایسه کنیم میتوانیم این لامپ را معادل لامپ ال ای دی 9.5 وات کملیون در نظر بگیریم. که البته تفاوت هایی را دارند.این لامپ نیز توسط شرکت تک درخت سبز به مدت 2 سال گارانتی می شود. تاریخ شمسی گارانتی بر روی بدنه سرامیکی لامپ نوشته شده است.این..
0 تومان
تولید کننده: کملیون مدل: LED9-A60/(230-265)/E27-STQ1
یکی دیگر از انواع لامپ LED حبابی پر مصرف نوع 9 وات آن می باشد. ابعاد و اندازه این لامپ شبیه لامپ ال ای دی حبابی 7 وات کملیون می باشد یعنی طول آن 11 سانتی متر و قطر آن 6 سانتی متر می باشد. با توجه به توان 9 واتی آن، نوری معادل یک لامپ 60 وات رشته ای برای شما دارد.شما میتوانید این لامپ را در دو&nb..
0 تومان
تولید کننده: پارسه شید مدل: PL12/A60/265/E27
این لامپ از نظر ظاهر و نحوه میزان نوردهی شبیه لامپ ال ای دی 12 وات حبابی کملیون است. قطر این لامپ در حدود 6 سانتی متر و ارتفاع آن 12 سانتی متر می باشد. همچنان که برای لامپ 12 وات حبابی کملیون گفته شد میزان نور این لامپ در حدود یک لامپ 100 وات رشته ای است، و زاویه تابش آن 240 درجه می باشد. در شکل زیر..
0 تومان
نمایش 1 تا 12 از 89 (8 صفحه)