منو
سبد خرید

ابزار اندازه گیری تابلویی

ابزار اندازه گیری تابلویی

سنجش مقدار دقیق پارامترهای مهم صنعت برق مثل فرکانس , ولتاژ , ضریب قدرت ( کسیسنوس فی ) , جریان و ... همواره یکی از دغدغه های اصلی مهندسان برق در تابلو برق می باشد. قطعا استفاده از تجهیزات مهمی مثل ولت متر و آمپرمتر و فرکانس متر و کسینوس فی متر که قابلیت سنجش هر کدام از پارامترهای ذکر شده را به طور مجزا دارند می تواند در مدیریت تاسیسات الکتریکی نقش بسزایی داشته باشند.

در ادامه در مورد هر کدام از تجهیزات بالا توضیحات بیشتری را خدمت شما ارایه می کنیم.
 

آمپرمتر : آمپرمتر تابلویی یکی از وسایل بسیار کاربردی در صنعت برق می باشد که از آن می توان در سنجش جریان DC و AC استفاده کرده است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در بیشتر مراکز مهم صنعت برق از جریان AC استفاده می شود و قطعا آمپرمتر AC بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. غالبا در صنعت , آمپرمتر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد .
میزان سنجش جریان در آنها به استفاده کردن یا نکردن از تجهیزی به نام ترانس جریان ( CT ) بستگی دارد. معمولا در بیشتر آمپرمتر دیجیتال تابلویی موجود در بازار , دستگاه قابلیت سنجش جریان تا 30 آمپر را بدون استفاده از CT دارد و اگر از CT استفاده شود , امکان سنجش جریان تا 4000 آمپر وجود دارد.
 

ولت متر : ولت متر  نیز همانند آمپرمتر دستگاهی ارزشمند در صنعت برق می باشد. قطعا ولتاژ هم مثل جریان پارامتری ارزشمند در صنعت برق می باشد . از ولت متر برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل بین 2 فاز و یا بین فاز و نول استفاده می شود. ولت متر به 2 دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود البته ولت متر دیجیتال  آن مرسوم تر است.
 

کسینوس فی متر : در کارخانجات صنعتی برای کاهش توان راکتیو نیاز به طراحی بانک خازنی داریم. در محاسبه توان راکتیو به پارامتر ضریب قدرت یا همان کسینوس فی متر نیاز داریم. پس اینجا اهمیت داشتن دستگاهی مثل کسینوس فی متر تابلویی برای ما مشخص می شود. غالبا کسینوس فی متر دیجیتال در تاسیسات صنعتی مرسوم تر دارد.
 

فرکانس متردانستن مقدار فرکانس برق شهری که لوازم خانگی به آن متصل می باشد یا فرکانس برقی  که از آن برای وسایل برقی حساس استفاده می شود بسیار مهم است . چرا که در صورت تغییرات بیش از اندازه فرکانس مربوطه ممکن است به تجیزات ما آسیب وارد شود و هزینه سنگینی را به ما تحمیل کند. پس برای اندازه گیری فرکانس , از فرکانس متر دیجیتال استفاده می کنیم.

 

نمایش 1 تا 12 از 17 (2 صفحه)