منو
سبد خرید

دستگاه پرس کابلشو

کابلشو و دوراهه های پرسی با استفاده از تجهیزات ویژه ای که شامل یک ابزار پرس هیدرولیک یا دستی همراه با یک مجموعه لقمه هستند، نصب می شوند. که به آنها به اصطلاح پرس کابلشو گفته می شود.  

لقمه های پرس کابلشو عمدتا به دو صورت عمل پرس را انجام می دهند.

  • پرس به روش شش ضلعی یا  Hexagonal compression
  • پرس کردن به روش فرورفتگی عمیق یا Deep indent compression

فشرده سازی شش ضلعی نام خود را از شکل قالب استفاده شده برای فشرده سازی بدنه اتصال بر روی هادی گرفته است. شکل زیر توجه کنید :

 

پرس کابلشو هیدرولیکی با لقمه شش گوش

 

برای هر دو تکنیک پرس کردن کابلشو ضروری است که موارد زیر رعایت شوند :

  • جنس و سایز کابلشو متناسب با جنس و سایز سیم یا هادی کابل باشند. ( کابلشوی مسی سایز 95 برای اتصال به هادی کابل مسی سایز 95 استفاده شود)
  • انتخاب لقمه ها باید متناسب با استاندارد کابلشو و دوراهه باشد. ( اگر کابلشو و دوراهه مطابق با استاندارد DIN  هستند باید از لقمه های مطابق با استاندارد DIN، استفاده شود)
  • سایز لقمه پرس کابلشو باید بر اساس سطح مقطع بر حسب میلی متر مربع کابل انتخاب شود.
  • مجموعه قالب برای سطح مقطع هادی (mm2) یا قطر مناسب است
  • لقمه هر دستگاه مخصوص به خود همان دستگاه می باشد.
  • دستگاه پرس کابلشو و لقمه آن در شرایط مناسب نگهداری شوند.

 

چرا پرس کابلشو با لقمه شش ضلعی 

 

لقمه های شش ضلعی فشار کنترل شده و فوق العاده ای را بر روی کابلشو و هادی وارد می کنند. لقمه های شش ضلعی ساق کابلشو را در اطراف کابل فشرده می کنند و رشته های گرد را به شکل های شش ضلعی یا الماسی تبدیل می کنند و رشته های استرند شده کابل و ساق کابلشو را به صورت توده ای جامد در می آورند. به بیان دیگر لقمه های شش ضلعی به گونه ای طراحی شده است که به همه رشته های استرند شده هادی کابل نیروی فشاری یکسانی دریافت کنند.

پرس به وسیله لقمه های شش ضلعی سطح وسیعی از تماس با فشار بالا بین هادی کابل و کابلشو ایجاد می‌کند که به نوبه خود هدایت بالا، مقاومت کم و مقادیر خروجی بالا را تضمین می‌کند که فراتر از الزامات UL/IEC/CE است. این ویژگی ها منجر به اتصال دائمی و کم هزینه از لحاظ کاهش هزینه های نصب و نگهداری می شود. یعنی شما می توانید آن را نصب کنید و فراموش کنید. wink

مطلب فوق را با استفاده از شکل زیر به خوبی توضیح داده می شود.

 

تاثیر لقمه شش ضلعی پرس کابلشو روی کابلشو

 

شکل سمت چپ قبل از عملیات پرس را نشان میدهد. در این شکل همانطور که ملاحظه میکنید 75% سطح را فلز و 25 % را هوا در بر گرفته است. 

شکل سمت راست بعد از پرس به وسیله لقمه شش ضلع را نشان میدهد که همانطور که ملاحظه میکنید با اعمال نیروی مساوی به تمام اضلاع لقمه های 6 ضلع، به رشته های هادی کابل نیروی یکسانی وارد شده است و سطح مقطع 100% از فلز بوده و هوایی در بین محل اتصال نیست.

 

نکته بسیار مهم برای استفاده از پرس کابلشو

نصاب کارها باید توجه داشته باشند به هیچ وجه از لقمه سایز کوچک تر برای پرس کردن استفاده نکنند. چرا که این کار باعث له شده هادی کابل در محل اتصال می شود.

 

پرس کردن کابلشو های آلومینیومی

با توجه به استاندارد DIN، قطر خارجی کابلشو های آلومینیومی همیشه یک سایز بزرگتر از معادل مسی است. به طور مثال قطر کابلشو سایز 95 آلومینیومی معادل قطر کابلشو سایز 120 مسی است. پس برای پرس کردن کابلشو آلومینیومی 95 (بیمتال DTL-2) باید از لقمه سایز 120 استفاده کرد. 

 

طریقه صحیح پرس کردن یک کابلشو 

در ویدئوی زیر نحوه صحیح پرس کردن یک عدد کابلشو نشان داده می شود. 

 

انواع پرس کابلشو موجود در بازار 

  1. پرس کابلشو دستی 
  2. پرس کابلشو هیدرولیک دستی
  3. پرس کابلشو هیدرولیکی شارژی
  4. پرس کابلشو هیدرولیک پایی

 

قیمت پرس کابلشو

قیمت پرس کابلشو بستگی به نوع پرس کابلشو انتخابی و برند آن دارد. به طور مثال قیمت پرس کابلشو های دستی ارزان تر از دیگر انواع می باشد. اما قیمت پرس کابلو های دستی هم با توجه به برند نیز متفاوت می باشد. 

 

برای خرید پرس کابلشو چه نکاتی را باید دانیم ؟

 

سایز پرس کابلشو و قیمت پرس کابلشو دو عامل اصلی در انتخاب خریدار می باشد. اول باید بدانیم چه سطح مقطعی از کابلشو رو میخواهیم پرس کنیم و در ادامه چه مقدار میخواهیم برای خرید پرس کابلشو هزینه کنیم. 

اگر میخواهیم کابلشوها در سایزهای کوچک را پرس کنیم. بهترین پیشنهاد استفاده از پرس کابلشو دستی است. همچنین قیمت پرس کابلشو دستی نسبت به قیمت پرس کابلشو هیدرولیکی مناسب تر است. 

اگر بحث میزان نیروی وارد شده برای اتصال کابلشو مهم باشد باید از پرس کابلشو هیدرولیکی استفاده کنیم. نوع هیدرولیک به کمک پمپ هیدرولیک، قدرتی تا 300 کیلونیوتون رو به کابلشو وارد میکند. البته سایز کابلشو و قیمت پرس کابلشو در انتخاب نوع هیدرولیک هم بی تاثیر نیست. به عنوان مثال اگر میخواهیم کابلشو سایز 500 را پرس کنیم. پرس کابلشو هیدرولیک دستی جواب گو نمی باشد. باید از نوع پایی استفاده شود. 

برای پرس کردن کابلشو های سایز بزگ (سایز 500 به بالا) باید از پرس کابلشو هیدرولیک پایی استفاده شود. قیمت پرس کابلشو هیدرولیک پایی بسته به سایز پرس کابلشو و البته برند آن متفاوت است.

اگر قدرت و سرعت پرس کابلشو برای شما اهمیت دارد  پرس کابلشو هیدرولیک شارژی پیشنهاد می شود. البته قیمت پرس کابلشو شارژی نسبت به قیمت پرس کابلشو هیدرولیک دستی و قیمت پرس کابلشو دستی بیشتر می باشد. اما در عوض سرعت عملیات پرس بالاتر رفته و از طرفی فشار زیادی به نصاب کار در هنگام پرس کردن وارد نمی شود.


تولید کننده: پارس خاور مدل: CT6-50
برای پرس کردن کابلشو از سایز 6 الی 50 می توان از این دستگاه استفاده کرد. طول این دستگاه 35 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم می باشد. ..
1,270,000 تومان
تولید کننده: DeDe مدل: HCT-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل HCT-300 مناسب برای پرس کردن کابلشو مسی و آلومینیومی از سایز 10 تا 300 می باشد. این دستگاه به سفارش گروه الکتریکی DEDE  ساخته شده است.این دستگاه پرس کابلشو، تحت نام پرس کابلشوی هیدرولیکی چند ضرب شناخته می شود.   ویژگی های پرس کابل..
4,840,000 تومان
تولید کننده: Zupper مدل: YQK-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل YQK-300 ساخت کارخانه Zupper مناسب برای پرس کردن کابلشو مسی و آلومینیومی از سایز 10 تا 300 می باشد. ویژگی های پرس کابلشو هیدرولیکی دستی YQK-300 ساخت Zupperدارای پمپاژ دو مرحله ای برای سرعت بخشیدن به عملیات پرس..
4,062,500 تومان
تولید کننده: Zupper مدل: YQK-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی سایز 10 الی 300 مدل YQK-300 برند Zupper کابل های مسی دارای سطح مقطع 10 تا 300 میلی متر را با نیرویی معادل با 70 کیلونیوتون به راحتی پرس میکند.فک های این پرس کابلشوی دستی میتوانند تا 18 میلیمتر از یک دیگر فاصله بگیرند و کابل ها بین این فک ها قرار بگیرند.&..
4,062,500 تومان
تولید کننده: پارس خاور مدل: CT10-120
برای پرس کردن کابلشو از سایز 10 الی 120 می توان از این دستگاه استفاده کرد. طول این دستگاه 66 سانتی متر و وزن آن 3.1 کیلوگرم می باشد. ..
2,743,000 تومان
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی سایز 10 الی 300 مدل YQK300 برند R&S
ناموجود
مدل: YQK-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل YQK-300 ساخت کشور چین مناسب برای پرس کردن انواع کابلشو و دوراهه با اعمال نیروی 70 کیلو نیوتون میباشد.این محصول یکی از پرس کابلشو های ارزان قیمت و پرکاربرد در صنعت ایران میباشد. دستگاه پرس کابلشو YQK 300 دارای وزن 4.5 کیلوگرم و لقمه های آن از جنس..
0 تومان
تولید کننده: HTT مدل: YQK-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل YQK-300 ساخت Derui چین مناسب برای پرس کردن کابلشو مسی و آلومینیومی از سایز 16 تا 300 می باشد.این دستگاه پرس کابلشو، تحت نام پرس کابلشوی هیدرولیکی چند ضرب شناخته می شود.   ویژگی های پرس کابلشو هیدرولیکی دستی YQK-300دارای پمپاژ د..
3,000,000 تومان
تولید کننده: HTT مدل: HP-300
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل HP300 ساخت Derui چین مناسب برای پرس کردن کابلشو مسی و آلومینیومی از سایز 16 تا 300 می باشد.این دستگاه پرس کابلشو، تحت نام پرس کابلشوی هیدرولیکی سه ضرب شناخته می شود، یعنی تنها با سه الی 4 ضرب، فک ها به هم نزدیک شده  و عملیات پرس انجام می شود.  ..
3,070,000 تومان
تولید کننده: Zupper مدل: YQK-300B
پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل YQK-300B ساخت ZUPPER یکی از بهترین برندهای چین می باشد . این دستگاه برای پرس کردن کابلشو مسی و آلومینیومی از سایز 10 تا 300 استفاده می شود. با پرس کابلشوی هیدرولیکی سه ضرب می توان با 3 یا 4 ضرب فک ها را به هم نزدیک کرد تا عمل پرس انجام شود.&..
4,375,000 تومان
پرس کابلشو دستی MCT120 از سایز 6 الی 120
ناموجود
تولید کننده: DeDe مدل: MCT120
پرس کابلشو دستی MCT120، با قابلیت پرس انواع کابلشو و دوراهه از سایز 6 میلیمتر مربع الی 120 میلیتر مربع می باشد. ویژگی های پرس کابلشو دستی MCT120رنج وسیع پرس از سایز 6 الی 120 میلیمتر مربع جنس دسته آلیاژ آلومینیوم محکم تعویض راحت لقمه ها طراحی مناسب برای اعمال نیروی کاف..
5,082,000 تومان
تولید کننده: HTT مدل: YQK-70
دستگاه پرس کابلشو هیدرولیکی دستی مدل YQK-70 کوچک مناسب برای مکان هایی که حمل پرس کابلشو سخت می باشد و این دستگاه ساخت کشور چین می باشد.این دستگاه پرسکابلشو هیدرولیکی YQK-70 دارای لقمه هایی از سایز 4 الی 70 میلی متر مربع است.این دستگاه دارای طولی برابر با 305 میلیمتر و وزنی معادل با 1.6..
2,200,000 تومان
تولید کننده: Zupper مدل: YQK-70
پرس کابلشو هیدرولیکی دستی YQK-70 برند Zupper مناسب برای پرس انواع کابلشو و دوراهه از سایز 4 الی 70 میلی متر مربع می باشد. ویژگی خاص این دستگاه کوچک بودن آن است. این امتیاز این امکان را به نصاب کار  و برق کار میدهد تا در هر موقعیتی، حتی در فضای محدود بین تابلوها امکان پرس کردن کابلشوها..
3,562,500 تومان
نمایش 1 تا 12 از 86 (8 صفحه)