منو
سبد خرید

کنترل فاز

طبق تبصره دو ماده 13-3-1-16-2 مبحث 13 مقررات ملی ساختمان برای حفاظت مصارف برقی سه فاز موتوری و یا سایر مصارف برقی دیگر، که قطع فاز، و جابجایی فاز به آنها آسیب می رساند، بایستی از رله کنترل فاز استفاده شود.
رله کنترل فاز همچنین قادر است از تجهیزات برقی در مقابل نوسانات برق (بالا رفتن و یا پایین آمدن بیش از حد ولتاژ) که یکی از عوامل مهم در سوختن و صدمه زدن به تجهیزات الکتریکی می باشد، محافظت کند.
کنترل فاز دستگاهی مناسب جهت حفاظت شبکه برق در برابر اختلالات ناشی از افزایش ولتاژ، کاهش ولتاژ، عدم تقارن فازها و جابجایی فازها می باشد که هر کدام از اختلالات با نشانگر مخصوص خود روی دستگاه اعلام می گردد، که معمولا این نشانگرها به صورت زیر یا با عملکردی مشابه می باشند:

  • نشانگر P: عدم توالی فاز یا جابجایی فازها را نشان می دهد
  • نشاگر U<: نشان دهنده افزایش ولتاژ بیش از حد
  • نشانگر U>: نشان دهنده کاهش ولتاژ بیش از حد
  • نشانگر R: عملکرد عادی رله
  • نشانگر U: اعلام وجود برق شبکه

 

 

در رله های کنترل فاز امکان تنظیم شماری از پارامترها مانند عدم تقارن و تاخیر در زمان قطع و وصل رله و افزایش یا کاهش ولتاژ توسط کاربر نیز وجود دارد. 

تنظیم پارامتر عدم تقارن توسط ولوم Asym% انجام می گیرد. که اصولا بین 5 تا 10 درصد تنظیم می گردد. این یعنی اگر به طور مثال ولوم روی 5 درصد تنظیم شده باشد و یکی از فازها 400 ولت بوده و فاز دیگر تا 5% خطا داشته باشد یعنی 380 و یا 420 ولت ولتاژ داشته باشد رله کنترل فاز به علکرد عادی خود ادامه می دهد و اگر این اختلاف بیشتر از 5 درصد شود رله فرمان قطع صادر می کند. تنظیم پارامتر تاخیر در زمان قطع و وصل به وسیله ولوم off delay و On delay صورت می گیرد.

 

وظایف رله کنترل فاز

در صورت بروز هر یک از موارد زیر رله کنترل فاز مدار فرمان را قطع می کند: 

  • ولتاژ بالاتر از حد مجاز ( Over Voltage )
  • ولتاژ پایین تر از حد مجاز ( Under Voltage )
  • قطع یکی از فازها
  • جابجایی فازها
  • عدم تقارن فاز
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: TRP
رله ی کنترل فاز led 6 برای حفاظت، به کار گیری دستور العمل ها و استفاده از تجهیزاتی است که بلافاصله پس از رخ دادن خطاهای ناخواسته در سیستم، وارد عمل شده و تجهیز مورد نظر را از مدار خارج می کنندو عموما در تابلو برق هایی که برای موتور طراحی می شود استفاده می شوند. این رله برای محافظت‭ ‬م..
0 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: ASN
این رله ی کنترل فاز ساخت برنا الکترونیک، برای حفاظت‭ ‬الکترو‭ ‬موتورها‭ ‬در‭ ‬مقابل‭ ‬اختلالات‭ ‬شبکه‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬تغییر‭ ‬توالی‭ ‬فاز‭‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬قطع‭ ‬یک‭ ‬فاز‭‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬عدم‭ ‬تقارن‭ ‬ولتاژ‭ ‬سه‭ ‬فاز‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬کاهش‭ ‬ولتاژ‭ ‬شبکه‬‬‬‬‬..
536,000 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: ASN/C
 از کنترل فاز ASN/C برای حفاظت‭ ‬الکترو‭ ‬موتورها‭ ‬در‭ ‬مقابل‭ ‬اختلالات‭ ‬شبکه‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬تغییر‭ ‬توالی‭ ‬فاز‭ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬تشخیص‭ ‬قطع‭ ‬یک‭ ‬فاز، تشخیص‭ ‬عدم‭ ‬تقارن‭ ‬ولتاژ‭ ‬سه‭ ‬فاز‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬کاهش‭ ‬ولتاژ‭ ‬شبکه‬‬‬‬‬‬، قطع‭ ‬سریع‭ ‬در‭ ‬صورت‭ ..
700,000 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: ASN/K
از کنترل فاز ASN/K تشخیص‭ ‬تغییر‭ ‬توالی‭ ‬فاز‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬قطع‭ ‬یك‭ ‬فاز‭،‬‬‬‬‬‬‬ تشخیص‭ ‬عدم‭ ‬تقارن‭ ‬ولتاژ‭ ‬سه‭ ‬فاز‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، تشخیص‭ ‬كاهش‭ ‬ولتاژ‭ ‬شبكه‬‬‬‬‬‬، قابلیت‭ ‬انتخاب‭ ‬زمان‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬رفع‭ ‬خطا‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬، دارای‭ ‬سیگنال‌های‭ ‬نمایشگر‭ ‬تغذیه‭ ‬ور..
700,000 تومان
تولید کننده: میکرومکس مدل: MP-101-X
مشخصات فنی رله کنترل فاز مدل MP-101-X :  تشخیص قطع یک یا دو فاز تشخیص تغییر توالی فازها حساسیت در برابر عدم تقارن ولتاژ 3 فاز 3% الی 30% عدم تقارن بیش از حد ولتاژ سه فاز , شوک های ناشی از قطع و وصل توالی برق زمان تاخیر در وصل از 1 الی 30 ثانیه ..
487,500 تومان
تولید کننده: میکرومکس مدل: TELE-101-X
رله کنترل فاز یک نوع رله الکترونیکی است، که قابلیت تشخیص سطح عدم تقارن ولتاژ فازها، قطع یکی از فازها، جابجایی فازها و تشخیص کاهش یا افزایش ولتاژ را دارد. این رله دارای تابع تاخیر عملکرد قطع و وصل رله خروجی خود نیز می باشد.ویژگی های رله کنترل فاز TELE :  حفاظت الکتروموتور ها د..
462,500 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: TPM
رله کنترل فاز بدون نول برنا الکترونیک برای حفاظت، به کار گیری دستور العمل ها و استفاده از تجهیزاتی است که بلافاصله پس از رخ دادن خطاهای ناخواسته در سیستم، وارد عمل شده و تجهیز مورد نظر را از مدار خارج می کنندو عموما در تابلو برق هایی که برای موتور طراحی می شود استفاده می شوند. این رله مخصوص شبک..
640,000 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: DSN/C
استفاده از رله های کنترل فاز در صنعت نیز  یکی از روش های مرسوم در حفاظت از الکتروموتورها است. این رله برای حفاظت، به کار گیری دستور العمل ها و استفاده از تجهیزاتی است که بلافاصله پس از رخ دادن خطاهای ناخواسته در سیستم، وارد عمل شده و تجهیز مورد نظر را از مدار خارج می کنندو عموما در تا..
696,000 تومان
تولید کننده: میکرومکس مدل: M-101-B
رله کنترل فاز یک نوع رله الکترونیکی است، که قابلیت تشخیص سطح عدم تقارن ولتاژ فازها، قطع یکی از فازها، جابجایی فازها و تشخیص کاهش یا افزایش ولتاژ را دارد. این رله دارای تابع تاخیر عملکرد قطع و وصل رله خروجی خود نیز می باشد.  ویژگی های رله کنترل فاز میکرو M-101 (طرح اسپیک ) : ..
487,500 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: TDP
استفاده از رله های کنترل فاز در صنعت نیز  یکی از روش های مرسوم در حفاظت از الکتروموتورها است. رله ی کنترل فاز با تاخیر برنا الکترونیک برای حفاظت، به کار گیری دستور العمل ها و استفاده از تجهیزاتی است که بلافاصله پس از رخ دادن  خطاهای ناخواسته در سیستم، وارد عمل شده و تجهیز مورد نظر را ..
0 تومان
تولید کننده: شیوا امواج مدل: SMB-5P
سوپر کنترل فاز مدل SMB-5P شیوا امواج از لحاظ ویژگی ها مطابق کنترل فاز شیوا امواج بوده با این تفاوت که دارای دو خروجی می باشد و پارامترهای بیشتری در این دستگاه قابل تنظیم می باشند.  سوپر کنترل فاز نیز بدون نول بوده و به همین دلیل امکان کنترل دقیق شبکه را برای کاربر فراهم می کند. ( چرا..
0 تومان
تولید کننده: برنا الکترونیک مدل: SPR
سوپر کنترل فاز SPR برند برنا الکترونیک امکان کنترل بسیار دقیق اختلالات شبکه برق را فراهم نموده است و دارای دو خروجی می باشد. این دستگاه عملکرد مشابهی مانند سایر کنترل فازها دارد یعنی تجهیزات سه فاز را در برابر افزایش و کاهش ولتاژ، عدم توالی فازها یا جابجایی فا..
655,000 تومان
نمایش 1 تا 12 از 19 (2 صفحه)